Amina Avdić na SFF-u predstavlja film "Misao umjetnika" koji kulturu i život stavlja u istu ravan

Amina Avdić na SFF-u predstavlja film "Misao umjetnika" koji kulturu i život stavlja u istu ravan

Debitantski kratkometražni film "Misao umjetnika" mlade rediteljice i scenaristkinje Amine Avdić premijerno će biti biti prikazan danas u 15 sati u Art kinu Kriterion, u sklopu programa BH FIlm 24. Sarajevo FIlm Festivala.
Film Misao Umjetnika prikazuje čovjeka, umjetnika, individualca kako putuje svojim mislima i na taj način preispituje svoje sopstveno biće smješteno u univerzumu.

"Jedan odbljesak misli jednog umjetnika koji vapi za esencijom umjetnosti u svijetu koji je postao brz i okrutan svijet u kojem se 'brzo ali lagano' brišu osnovne ljudske vrijednosti, kao što je naprijmer razmisliti kako se zaista neko osjeća i kakav to svijet u sebi nosi te šta taj individualni svijet jednog pojedinca zaista znači za njega i njegovo kretanje kroz život. Fokus filma je radnja unutrašnjeg i skrivenog svijeta u čovjeku koje je u suštini mnogo značajnije od onog vanjskog koje karakterišemo, na prvi pogled, samo po izgledu", približila je Amina radnju ovog filma.

Zanimljivo je da je ovaj kratkometražni film nastajao tri godine.

"Kljucna riječ nastanka filma je 'sloboda'. Kada imate slobodu kao vodilju onda proces nastanka traje onoliko koliko vam je potrebno i imate vremena da i vrijeme učestvuje tu kao kreator, jer donosi divne i prave odluke", pojasnila nam je Amina dodajući kako je rad na ovom filmu počeo spontano, kao i saradnja sa srbijanskim glumcem Ivanom Bosiljčićem.

"Anegdota nije originalna, jer se radi o situaciji koju često čujemo među pričama kako je jedan film nastao. Ivan i ja smo se čuli povodom jednog njegovog članka u kojem je spominjao našu prvu saradnju na mom prvom samostalnm projektu 'Scenografija Uma' i tako dok smo razgovarali ja sam ga samo pitala 'Hoceš da snimamo film' i Ivan je pristao. Bukvalno tako je i počelo", ispričala je.

O procesu rada na filmu "Misao umjetnika"


Uloge u filmu ostvarili su Ivan Bosiljčić, Rijad Gvozden, Jelena Gavrilović i Jasmin Mirvić. Scenarij su po tekstu "Bog tranzicije" Ahmeda Burića napisali Amina Avdić i Emir Ramović, a za produkciju je bio zadužen Dejan Miholjčić.

Ekipa filma
Ekipa filma "Misao umjetnika"


"Jedan od bitnijih faktora koji karakeriše ekipu filma je činjenica da su to stvarno dobri ljudi, počev od osnove kulturnih manira, entuzijazma, želje za radom i profesionalizma mojih klikeraša iz produkcije Klicker iz Sarajeva. Proces rada filma 'Misao umjetnika' za mene je bio od značajne vrijednosti. Učila sam svaki dan snimanja rad na produkciji i postprodukciji, učila sam od svakog člana ekipe, pogotovo od Ivana koji je pored svoje uloge u filmu za mene imao ulogu mentora. I to je jedan od razloga zašto je nastajao tri godine, dala sam sebi vremena da učim i radim", bila je iskrena Amina.

U ovom filmu glavni lik kroz sasvim običan dijalog s prijateljem o premijernom izvođenju predstave istražuje nepoznata i nepristupačna mjesta svoga uma.

"Kada pogledate film vidjet ćete da je to jedna 'obična' misao nekog čovjeka koji se bavi glumom. Međutim, taj unutrašnji svijet glumca, umjetnika je mnogo više od 'običnog' i upravo tu je i nastala inspiracija da uradimo nešto što će suptilno bez pretjerane ambicije za dramatizacijom te misli prikazati misao jednog umjetnika. Svaka misao je svijet za sebe i kao takva prikazuje skivena i nepristupačna mjesta jednog individualca. Meni kao dizajnerici su veoma izazovni skriveni prostori pa makar to bili i oni umni. U današnjoj komunikaciji nema čulnog i emotivnog prozimanja kulture i života, ta dva pojma u današnjem svijetu žive odvojeno, a film 'Misao umjetnika' kulturu i život stavlja u istu ravan", pojasnila je.

Premijera na SFF-u


Film će premijerno biti prikazan danas u 15 sati na Sarajevo FIlm Festivalu, a Amina iskreno kaže da je to ono sto svaki umjetnik koji živi i radi u Sarajevu, a čiji je rad ispričan kroz pokretnu sliku, ima kao viziju, želju i nadu

"Svaki mladi umjetnik treba da gaji ambiciju, prvenstveno, za praksom i zanatom u umjetnosti i da umjetnost shvati prvo i samo kao zanat za početak. Tim načinom poretka proces će prirodno i sam od sebe shvatiti važnost bilo koje kulturne manifestacije, festivala i činjenicu da je SFF od neprocjenjive važnosti, kada svoj finalni rad prezentuje nakon zdravo poredanog procesa rada i preuzme odgovornost za svoja djela", rekla je.

Amina Avdić je mlada sarajevska produkt-dizajnerica koja je svoj rad tokom studija usmjerila ka filmskoj, pozorišnoj i TV scenografiji. Autorica je projekta "Scenografija uma", a osim toga je radila na nekoliko filmskih ostvarenja.

"U srednoj školi, na smjeru vajarstva, sam uvijek pravila skulpture čija je glavna ideja bila kako će ona djelovati u otvorenom prostoru i koju priču trebaju predstaviti. Onda sam tokom studija na Akademiji likovnih umjestnosti u Sarajevu definisala da je moj light motiv u izražavanju prostor na šta je utjecao naš dragi i neponovljivi profesor Stjepan Roš. Scenografija, kao forma prostornog izražavanja, je bio idealni spoj za mene, jer je spojio dio mene kao vajara i dizajnera u nastanku. Sa željom za učenjem o scenografiji, moji prvi setovi na filmu su bili uz Sandu Popovac i tako sam kroz želju i ambiciju imala čast da svoje znanje skupljam na filmovima bh. produkcije", rekla je.

Na kraju razgovora Amina nam je rekla da se nada da će film "Misao umjetnika" nakon premijere na SFF-u početi živjeti svoj festivalski život.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ovakve još uvijek niste probali: Punjene hurmašice koje se tope u ustima

Ljubavno gnijezdo torta recept za svakoga!

PILEĆA KREM ČORBA…UKUSNA, ZDRAVA I BRZA

PAPRIKE PUNJENE KROMPIROM MOJE SVEKRVE…RECEPT KOJI JE MNOGE ODUŠEVIO

POUČNA PRIČA: “NEMOJ SINE, RAMAZAN JE”